woensdag 23 januari 2019

Hoe meet ik mijn bloeddruk

De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment. GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service. U betaalt geen verzendkosten.


Koop nu en bespaar geld vandaag. Profiteer van deze aanbieding! Repareer je apparaat, vervang een onderdeel of accessoire en voorkom E-waste. Na dagen oefenen bespreekt u met uw huisarts hoe het ging. Neem uw bloeddrukmeter en lijstje met bloeddrukken mee.


Wanneer de bloeddruk meten. De bloeddruk ka het beste gemeten worden wanneer u nog geen zware inspanning heeft gedaan en u ontspannen in een rustige ruimte zit. Het goed meten van de bloeddruk volstaat niet met een bloeddruk meting maar met meerdere metingen verspreid over de dag gedurende een aantal verschillende dagen. Voor een betrouwbaar resultaat is het aan te raden het meten van de bloeddruk twee keer per dag uit te voeren. Gebruik van de polsbloeddrukmeter.


Het meten van de bloeddruk met een polsbloeddrukmeter is lastiger dan een bovenarm bloeddrukmeter. Dat komt doordat een polsbloeddrukmeter zeer snel reageert op afwijkingen tijdens het meten. Voor mensen met een hoog risico op hart- en vaatziekten kan het zinvol zijn om thuis de bloeddruk te meten.


Zo kun je je bloeddruk goed in de gaten houden. Dit geldt ook als je al een hart- of vaatziekte hebt of medicijnen slikt voor een hoge bloeddruk. Bij sommige mensen is de bloeddruk tijdens het meten in de huisartsenpraktijk erg wisselend. Tijdens het meten van uw bloeddruk met een bovenarmbloeddrukmeter is vooral een goede houding belangrijk. Ga aan tafel zitten en laat uw arm rusten op het tafelblad.


Hoe meet ik mijn bloeddruk

Zorg ervoor dat uw bovenarm vrij van kleding is. Schuif het manchet om de bovenarm, tot het ongeveer twee centimeter boven uw elleboog zit. Klik hier voor meer informatie over de Microlife MAM technologie. Een hoge bloeddruk voel je meestal niet.


Hoe eerder je een hoge bloeddruk ontdekt, hoe beter. Maak er daarom een gewoonte van om regelmatig je bloeddruk te meten. Dit kan thuis met een eigen bloeddrukmeter.


Hoe meet ik mijn bloeddruk

Elke morgen bij het opstaan, dit is omstreeks 7. Polsslag van kwam de meeste keren voor. Met mijn bloeddruk wil ze ook niet dat ik stop met medicatie, want ze vindt de bovendruk te hoog. Ik wil zo graag afbouwen met medicatie, maar weet niet hoe ik nu verder moet. Zowel in binnen- als in buitenland neemt de zelfmeting van de bloeddruk door patiënten thuis (of thuisbloeddrukmeting) almaar toe.


Het meten van uw bloeddruk thuis met een bloeddrukmeter kan zeer nuttig zijn, maar helaas niet voor iedereen. Sommige mensen worden angstig wanneer ze beginnen met meten thuis en uiteindelijk doen ze het nemen van metingen veel te vaak. Maar hoe doe je dat: zelf je bloeddruk meten.


Hoe meet ik mijn bloeddruk

Je hart heeft een bepaalde kracht nodig om je bloed rond te pompen in het lichaam. De kracht die je hart hiervoor gebruikt – en daarmee uitoefent op de wanden van je bloedvaten – noemen we de bloeddruk. Als je je bloeddruk meet dan krijg je te maken met je onder- en bovendruk. Ik gebruik zelf deze eenvoudige van Medisana. Ja, ik check zelf regelmatig mijn bloeddruk , hoe gezond en vitaal ik me ook voel.


Wat te doen bij een flink hoge bloeddruk ? Hoe meet ik (zelf) mijn hartslag? Het is belangrijk dat je je rusthartslag ’s ochtends direct nadat je wakker bent meet. Op die manier heb zorg je voor consistentie, en kan je rusthartslag je veel informatie geven (zoals je hierboven hebt kunnen lezen). Beperk de zoutinname door bijvoorbeeld geen zout aan de warme maaltijd toe te voegen, broodbeleg met minder zout te gebruiken of producten met minder zout te kopen.


Patiënten met een nierziekte of met diabetes. Hoe kun je de bloeddruk het best meten ? Aangezien de bloeddruk nogal kan wisselen, zegt één meting niet veel. Berucht is de ‘witte-jassen-hypertensie’: een bloeddruk die sterk omhoog gaat door de spanning die de dokter of spreekkamer oproept, soms zelfs onbewust.


Hoe vaak u voor controle bij uw huisarts moet komen, hangt af van uw andere kenmerken die uw kans op hart- en vaatziekten verhogen. Een gezonde leefstijl blijft altijd van belang, ook als uw bloeddruk niet (meer) verhoogd is. Een keer per jaar bekijkt u samen met uw huisarts hoe het is met uw risico op hart- en vaatziekten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts