dinsdag 8 januari 2019

Hoe houd ik katten weg uit mijn tuin

De nieuwste modellen vindt u hier - aangevuld met de unieke technologie van Primrose. Het grootste assortiment aan ultrasone verjagers tegen katten , op voorraad. De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment.


GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service. U betaalt geen verzendkosten.

Repareer je apparaat, vervang een onderdeel of accessoire en voorkom E-waste. Daarom ben ik opzoek naar een diervriendelijke manier katten te weren uit mijn tuin die toepasbaar is zonder dat ik thuis hoef te blijven. De apparaten die een hoge toon geven is voor mijn geen optie want dat hoor ik zelf ook. Elke dag haal ik een halve emmer strot uit mijn tuin.


Ik kan mij andere bezigheden bedenken dus besloot ik een half jaar terug de diervriendelijke methodes tegen katten uit te proberen. Ik drink zelf geen koffie maar zet elke dag koffie om de prut vervolgens in de tuin te gooien, heb bussen peper en flessen azijn in de tuin leeggegooid. Het moge duidelijk zijn: Ik wil dus geen katten in mijn tuin.

De dure strooisels uit de tuincentra (kattenschrik o.i.d.) doen helemaal niets. Ik wil geen prikkeldraad op de schutting leggen want vaak zit er ook even een vogeltje en bovendien wil ik de katten niet ernstig verwonden maar alleen uit mijn tuin houden. Wat doe ik tegen katten in mijn tuin ? Als we aan een kat denken dan stellen de meeste mensen zich een lief schattig beestje voor.


Hoe lief en mooi ze ook zijn, sommige tuinliefhebbers hebben op sommige momenten een ander beeld van katten. Katten kunnen in kleine tuinen vaak een doorn in het oog zijn. Ik heb nl ook een buurvrouw die haar kat aan een lijntje heeft zitten, de kat kan in de hele tuin komen, maar de lengte is zo afgesteld dat de kat niet weg kan uit haar tuin. Jammer dat niet alle kattenbaasjes zo meedenkend zijn!


En in de straat zijn nog minstens tien andere poezen. Ik vind katten prachtige en leuke beesten, maar ik heb ook een (groente) tuin waar ik ze liever niet in heb. Maar wat is de beste manier om katten op een katvriendelijke manier uit de tuin te houden? Ik testte er een paar uit. Hier mijn bevindingen, ervaringen en tips.


Katten verjagen met natuurlijke middelen Katten zijn best leuke beesten, maar niet als ze je hele tuin uitgraven, hem eronder poepen of steeds tegen je deur aan plassen. Gelukkig zijn er trucs om katten de dieren op een vriendelijke manier uit je bloemen- of groentetuin te verjagen Katten wegjagen doe je niet met nare middelen.

Onze kat is overdag af en toe graag even buiten, en omdat het een niet meer piepjonge gecastreerde kater is, heeft hij weinig behoefte om verder dan een meter of tien bij het huis vandaan te lopen, zodat hij altijd in onze tuin of die van onze buren bleef. Vergelijkbare zoekopdrachten voor hoe houd je katten uit je tuin. Info over hoe houd je katten uit je tuin. Resultaten van zoekmachines!


Terug Je kan best een dierenliefhebber zijn maar toch liever niet hebben dat de katten van de buurt je tuin als kattenbak gebruiken. Hoe houd ik katten weg uit mijn (moes) tuin ? Moet ik dan toch “harde” maatregelen nemen, wat ik eigenlijk niet wil, mijn buren die katten hebben al aangesproken, maar ze houden de katten niet binnen. Misschien dat ik mijn hond is bij hun in de tuin laat poepen, kijken hoe ze dan reageren… wordt er wel een beetje moedeloos van. Vissen in de vijver: hoe hou ik katten en reigers weg ? Een vijver met vissen is een sieraad voor vele tuinen. Het is onspannend om naar te kijken totdat er een reiger of kat naast land.


Je rent erheen om het dier weg te jagen, maar je weet dat het op termijn geen effect heeft. Hoe kun je je vissen dan wel beschermen? Hoe je poepende katten uit je tuin weert. Met de komst van de lente begint ook de kattenergernis. Poeswerend perkgoed en ultrasoon geluid kunnen hierbij worden ingezet.


Maar pas op want in de strijd tegen ongedierte is de kat onze bondgenoot. Katten zijn erg bang voor vuurwerk dus als ze altijd op dezelfde tijd komen zou je een rotje kunnen gooien. Als ze tegen je muur plassen zou je daar wat peper rond kunnen strooien.


En wat misschien ook werkt is wat koffiedrab in je tuin gooien. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar het kan werken. Ik heb cacaobonen over de aarde gestrooid en ik ben geen poep meer. Houdt de katten weg en je tuin is bemest.


U kunt een keuze maken uit een ruim assortiment van o. Dagelijks liggen er tussen mijn planten uitwerpselen. Vooral tijdens de zomer als het wat warmer is geeft dit een hinderlijke geur. Dan zou ik de buis niet bovenop maar net voor de schutting kunnen maken, maar dan moet ik dat aan twee kanten doen, zodat er ook geen vreemde katten in mijn tuin kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts