donderdag 10 oktober 2019

Wat te doen tegen kattenstront in de tuin

Het grootste assortiment aan ultrasone verjagers tegen katten, op voorraad. Gutachten und fachärzrliche Beratung für Betroffene u Versicherte. Dit is het trieste resultaat van mensen die er niet van op de hoogte zijn dat er diervriendelijkere manieren zijn om een kat uit je tuin te houden. Er zijn verschillende manieren om katten uit je tuin weg te houden.


Wat te doen tegen kattenpoep in de tuin ? Sinds een paar maanden ben ik verhuisd van Amsterdam naar Zeeland. En dan heb ik het niet over kleine drolletjes, maar hele grote. Zet een citroengeranium in de tuin en de katten blijven weg,.


Strooi er gewoon wat koffiedik. Voor de gezelligheid zijn katten in huis niet meer weg te denken in Nederland. Buiten veroorzaken poezen en katers overlast door te poepen in de tuin (van de buren). Ook vangen ze soms tuinvogels en maken ’s nachts kabaal. Je mag katten geen kwaad doen en zeker geen gif gebruiken, maar je kunt wel maatregelen nemen tegen kattenoverlast.


Stukjes ‘braakliggend’ terrein of vlakken onbedekte zwarte aarde oefenen een enorme aantrekkingskracht uit op katten. Dat zijn dus de gebieden die je als eerste aan moet pakken. Het is het beste om je tuin volledig te bedekken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een terras, gras of perkjes met bodembedekkers.


Na de tuin geschoffeld te hebben grof wat met de korreltjes strooien en niet vergeten een beetje bevochtigen met de gieter zodat het begint te geuren. Mijn tuin is netjes afgerasterd en mijn katten blijven daarbinnen. In mijn eigen tuin poepen ze ook niet: dat doen ze binnen op de kattenbak. Ik zie niet in waarom ik dan kattenbelasting hoor te betalen. Je moet je tuin sowieso bijhouden: dan kun je net zo goed met handschoentjes die poep eruit scheppen.


Sommige hebben er meer als lopen, die dumpen ze op straat en kijk maar wat ze doen … vanuit de gemeente kunnen ze er ook wel iets tegen doen namelijk om de zoveel weken kattenvangers inschakelen, alle katten van de straat halen en opsluiten tot de eigenaar komt en die grof laten betalen als ze hun kat terug willen. Geen los zand in de tuin Zorg voor aangestampte aarde en bodembedekkers, want katten graven hun poep het liefst in. Bedek losse aarde eventueel een poosje met kippengaas. Dat voelt naar aan de pootjes. Na enige tijd leren de poezen dat de tuin geen geschikte kattenbak is en kan het gaas weer weg.


Ik heb een moestuinbak met aan één kant een muurtje wat opsteekt en waar het bamboerek op kan liggen. Aan de andere kant heb ik twee plankjes om die kant ook wat te verhogen. Zo heb ik een zwevend rek van bamboe boven de moestuin, zodat de katten er niet in kunnen komen en de planten alle ruimte hebben om te groeien.


De beste prijzen katten in de tuin weghouden. Bespaar tot wel via kiesproduct. Ruime Keuze Hotels Wereldwijd. Bodembedekkers maken de tuin voor katten dus een stuk onaantrekkelijker. Bescherm de planten door enkele door katten zeer geliefde planten te plaatsen in een hoek van de tuin.


Ik vraag mij af wat je ermee gaat bereiken, die kat blijft echt niet binnen en hoe je hem gaat verbieden in je tuin te komen lijkt mij ook lastig. Ik denk dat de meeste zullen zeggen ow ja sorrt vervelen maar ik zou niet weten wat ik daar tegen kan doen , een kat hoort nu eenmaal buiten te lopen. Waar ik het trouwens volstrek mee oneen ben. Op zich is de voortuin nog niet af, er komt om het 'af te bakenen' nog een bak met van die stapelstenen, dan is het wel iets meer afgescherm misschien scheelt dat. Wat kan ik hier tegen doen ? Maar via de oprit lopen katten alsnog zo de tuin in.


Als er iets langsloopt of gaat zitten komt er een harde waterstraal uit. Mijn moeder heeft bij de vijver geen katten en reigers meer. Die van mijn moeder sproeid niet maar kant uit maar doen een kwart deel zeg maar dus meestal raak. Katten in uw tuin kunnen vervelend zijn. Met een verjager kunt u ervoor zorgen dat de kat meteen de tuin verlaat als deze erin komt.


Na verloop van tijd gaat de kat uw tuin vermijden. Wij verkopen verjagers die op verschillende manieren werken zoals onhoorbare ultrasone geluiden, echte geluiden, water en flitslichten. Helemaal nu je net weer lekker in je tuin bezig wilt zijn is kattenpoep iets wat je niet tegen wilt komen. Ook na het tuinieren kunnen katten je tuin extra terroriseren. Want waar losse grond ligt is het erg aanlokkelijk voor katten.


Al spittend tussen de planten kom je ineens tot een vieze ontdekking: kattenpoep! Maar een groene tuin hoeft geen kattentoilet te zijn! Hier deel ik mijn eigen ervaringen.


Een beetje een vies verhaal dit keer, maar wel een bekende ergernis van vele tuineigenaren. Een kat verjaag je ook met heel natuurlijke zaken. Wat erg goed helpt tegen de geur van kattenpis is schoonmaakazijn.


Deze kunt u verdunnen met water en aanbrengen op de plaats(en) waar de katten plassen. Gebruik nooit chloor of bleekwater, los van het feit dat dit uw tegels aantast, zal de geur katten aantrekken en aanmoedigen hun behoefte te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts