donderdag 22 augustus 2019

Wat te doen met uitgebloeide amaryllis

Bestel A-kwaliteit amaryllissen bij Bakker. We hebben 1 groei- en bloeigarantie. Geurende rozen of toch haagrozen? The best flower bulbs from Holland! Easy online ordering and fast EU delivery.

Premium quality Flower bulbs from Holland. Laat je inspireren door ons grote aanbod Metz. Jij bepaalt hoe je betaalt! Vandaag bestel morgen in huis. Ervaar het gemak van Wehkamp.


Boek Appartement Amarylis nu! De amaryllis is een plant die prachtig bloeit in de winter, maar ook de amaryllis raakt uitgebloeid.

Veel mensen gooien hun amaryllis bloembol weg en kopen in het najaar een nieuwe. Dat kan prima, maar proberen om uw amaryllis over te houden is natuurlijk nog veel leuker. Kort daarna begon de ellende met m’n schouders. De uitgebloeide amaryllisbol verhuisde naar buiten in mei, met het idee die moet ik nog een keer weggooien.


Dat gebeurde door de omstandigheden niet. De amaryllis werd min of meer vergeten in een hoekje op de tuinbank onder de overkapping. Ik heb een paar keer geprobeerd om hem over te houden, maar als ik het al een jaar volhield. Soms is er een bloem van de amaryllis uitgebloeid terwijl de andere. Zo krijgen de planten gedurende de winter toch nog wat vorstbescherming van de bovengrondse afgestorven plantendelen.


Amaryllis heeft een koude periode nodig om te. Ik wil hem graag bewaren tot volgende winter. Die stelen hoeven niet tegelijk te komen, zij kunnen ook vlak na elkaar groeien. In dat geval zal de tweede steel beginnen met groeien als de eerste is begonnen met bloeien.


Zo heb je langer plezier van je amaryllis. Als de bol helemaal is uitgebloeid kun je de steel er vanaf snijden en het blad nog tot weken laten staan. Gooi uitgebloeide bloembollen gerust weg als de bloei minder is, of het zelfs af laat weten.

Het is jammer om er zoveel werk voor te doen zonder het mooie resultaat te kunnen ervaren. Je moet dan weer een jaar wachten. Ik geef ze nog steeds af en toe water. Wat moet ik hiermee doen ? We offer our customers a great range of high quality flower bulbs for competitive prices. Ruime Keuze Hotels Wereldwijd.


De uitgebloeide stengels van de vaste planten mogen indien gewenst worden weg gesneden, toch is het best om met de grote schoonmaak van de tuin te wachten tot in het voorjaar. De bollen die wij in de winkel kopen zijn gelukkig over het algemeen in Nederlandse kassen gekweekt en hebben al een koele rustperiode geha zodat ze na het planten meteen kunnen gaan bloeien. Hieronder zal ik beschrijven wat je moet doen (en laten) om jarenlang plezier te hebben van een Hippeastrum.


Heb laatst een prachtige amaryllis cadeau gekregen. Een van de vier bloemen begint helaas al langzaam uitgebloeid te raken. Omdat de tweede er ook al niet meer al te best bij staat en ik graag nog wat langer (opnieuw) van de bloemen wil genieten, wil ik graag weten of ik hem als hij straks helemaal uitgebloeid is nog kan oplappen of dat ik hem beter weg kan gooien. De stengel groeit nu snel door en als de amaryllis begint te bloeien, zorg dan dat deze niet in het directe zonlicht staan en zet de pot ook een wat koelere plek.


Als een uitgebloeide bloem tijdig wordt uitgeknipt, steekt de bol geen energie in de aanmaak van zaad en zullen de overige bloemen langer bloeien. Indien een steel met bloemen is. Wij gaan uit van onderstaande methode, maar eigen ervaringen of aanvullende tips zijn welkom!


Knip na de bloei de uitgebloeide stengels zo dicht mogelijk bij de bol weg en pas op dat u de bladeren hierbij niet beschadigt. Zoals ook op het etiket bij iedere amaryllis in wax staat, het zijn ‘No Water Flowers’. Je hoeft bijna niets te doen. Onder in de gewaxte bol zit een ijzeren spiraal.


Die zorgt ervoor dat de bol niet omvalt, ook niet als de zware bloeistelen met bloemen er uit groeien. Regelmatig wat gemest etc. Hoi ,Ik heb een witte amaryllis en die is nu volledig uitgebloeid , wat doe ik nu met de uitgebloeide bloem en met de bol?


In november heb ik m uit de grond getrokken en met blad en al een maand in de koude garage laten liggen, met blote wortel. Ik zou dus zeggen, lekker in de tuin planten, niet in pot proberen over te houden. Hoe kan je de bollen in september opnieuw in je tuin of bloembak zetten? Kortom, wat doe je met uitgebloeide bloembollen?


Wij maken de tuinvideo’s voor Tuinmanieren met heel veel lol en liefde. Ons streven is om eerlijke informatie te geven over tuinieren, dus geen gesponsorde boodschap of verstopte reclame.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts