vrijdag 26 januari 2018

Witte vlieg bestrijden boerenkool

Witte vlieg bestrijden boerenkool

Bescherm de planten in je (moes)tuin en bestrijdt witte vlieg eenvoudig en snel! Ontdek effectieve oplossingen om witte vlieg in je huis en (moes)tuin te bestrijden. Stop vervelende Witte Vliegen! Wat je ook zoekt, je vindt het bij Kabelshop.


Witte vlieg bestrijden boerenkool

Finde jetzt Reisende, die auch nach Witten wollen. Jetzt Fahrt auf BlaBlaCar buchen oder anbieten. Ruime collectie stalen en zilveren sieraden voor het hele gezin.


Ook ik heb alle jaren last van de kool witte vlieg. Voornamelijk op de boerenkool , is ook moeilijk te bestrijden. Zeker op een volkstuincomplex.


Witte vlieg bestrijden boerenkool

Als ik spuit en mijn buren niet, schiet je er niets mee op. Mijn oplossing is heel simpel en is ooit gepubliceerd in Moestuin. Historie De koolwittevlieg is een relatief nieuwe plaag in de buitenteelt van met name boerenkool , savooyekool, en spruiten. Uiterlijk De koolwittevlieg (Aleyrodes proletella) is een kleine witte vlieg van mm lang.


Dit is niet hetzelfde insect als de witte vlieg die in kassen vaak een probleem vormt. Boerenkool is gevoelig voor witte vlieg. Dat zijn heel kleine witte vliegjes die eitjes leggen op de onderkant van (onder andere) boerenkoolbladeren. Wij hebben ervaren dat de paarse boerenkool iets minder bevattelijk is voor witte vlieg.


Telkens voordat ik mijn lezing kan beginnen stelt iedereen de vraag wat doe jij tegen de witte vlieg. De meeste reageren dan van “ik heb het al opgegeven, ik teel geen spruitkool of boerenkool meer”. Als ik ze dan mijn methode vertel dan zien ze dat wel weer zitten!


Eenvoudig witte vlieg bestrijden Als jij last hebt van witte vliegen in jouw tuin, wil je natuurlijk zo snel mogelijk van deze plaagdieren af, want ze kunnen jouw tuinplanten zwaar beschadigen. Dit concentraat helpt jou de insecten te bestrijden , zodat je weer van jouw gezonde planten kunt genieten. Biologische bestrijding witte vlieg.


Chrysoperla carnea (groene gaasvlieg) is een predator (eet een plaag op) die naast bladluis ook de eieren en larven van de witte vlieg op haar menu heeft staan. Bestrijding van witte vlieg. Wanneer je de plaag voor het eerst spot is het belangrijk om meteen actie te ondernemen.


Vaak zitten de vliegen en eieren op jong blad. Haal bij een kleine plaag zo veel mogelijk de bladeren weg. Heb het ooit in mijn boerenkool geha kon er niets aan doen. Bij jou heeft het mogelijk te maken met een langdurige droogte deze zomer, vooral tegen het einde van het mooie weer was het heel erg droog. Veel planten worden daardoor erg zwak en krijgen om die reden witte vlieg.


Ik werk in een Tomatenkwekerij en heb hier ook mee te maken, witte vlieg en nog niet gezien de spint. Ik doe daar de bio, dat wil zeggen het uitzetten van natuurlijke bestrijders. Witte vlieg Ik heb op mijn aardbeienplanten wolken met witte vliegjes. Wij gebruiken ook Macrolofus voor het bestrijden van o. Tausende Mitfahrgelegenheiten!


Gewoon de hele plant buiten in emmers water afspoelen, zeker niet in de keuken doen. Hier heeft het vannacht weer gevroren, misschien bij jou ook Dat helpt ieg ook. De witte vliegen zijn eigenlijk kleine witte motten. Op dit moment is de witte vlieg plaag zeer hardnekkig en moeilijk te bestrijden zonder gif.


Als je de boerenkool tijdig oogst kun je de witte vlieg er nog afwassen. Luizen en witte vliegen kunnen plagen zijn die tijdig om een. Een plant raakt vaak geïnfecteerd met witte vlieg als het gedurende de zomer een tijd buiten staat. Let er dus op als je de plant weer naar binnen haalt of deze witte vlieg heeft.


Voorkomen Doordat de witte vlieg zich vliegend kan verspreiden is het lastig te voorkomen. Je kunt af en toe je plant nat sproeien, hier houdt de witte vlieg niet van. Wittevliegen produceren honingdauw en zuigen het sap van bladeren op. Echter hebben deze insecten een 7-ledige antenne en twee paar gelijk gevormde en doorzichtige vleugels. De vliegjes zijn vooral te vinden op de jongere bladeren vaak bovenin de plant.


De plant verliest turgor en reageert op het toxische speeksel van de witte vlieg. Omdat witte vliegen in grote groepen samenleven kunnen ze een plant totaal te gronde richten. Het kan zo erg zijn dat wanneer iemand een blad aanraakt, een zwerm witte vliegen opvliegt voordat ze zich weer aan de onderkant van het blad vestigen.


Het zijn witte vliegjes die een kleverige stof (honingdauw) uitscheiden op de bladeren en vruchten, waardoor deze plakkerig worden en zwarte roetdauwschimmel op ontstaan. De laatste jaren had ik altijd last gehad van hardnekkige witte vlieg op boeren- en palmkool. Ook op de aarbeien in de serre kreeg ik ze niet weg, zelfs niet met een middel op basis van pyrethriden.


Dus van alles geprobeerd : zeepoplossing, gier, lookextract,… werken perfect voor bladluis en rupsen maar voor witte vlieg waren ze niet voldoende. Luis en spint bestrijden op ecologische wijze Wanneer je een kruidentuin hebt en er zit luis op een plant dan kun je dat niet bestrijden met chemische middelen. Doe je dat toch dan wordt de plant oneetbaar.


Je zult je dus moeten wenden dat natuurlijke bestrijdingsmiddelen. Een aantal daarvan is eenvoudig zelf te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts