maandag 19 december 2016

Pissebedden plaag in huis

Je vindt ze, meestal in grote groepen, op donkere vochtige plaatsen in de tuin, onder bloempotten of schalen. Ze kruipen dan over de muur of zitten in kleine hoekjes op de vloer. Uit de eieren komen larven die wit van kleur zijn. Kenmerkend is dat de diertjes in groepen leven.


Hoe komen pissebedden je huis binnen en hoe krijg je ze weer weg? Oorzaak van een pissebedden plaag. Een enkele pissebed in huis kan wel eens voorkomen en vormt geen probleem.


Deze schaaldieren zoeken elkaar graag op: zo verdampen ze minder vocht. Bij een pissebeddenplaag heb je veel van deze diertjes in huis. Om te voorkomen dat pissebedden uw huis binnenkomen, kunt u in huis spleten en kieren dichten, ventilatieopeningen afsluiten met een rooster of fijn gaas, horren plaatsen voor ramen en deuren. Zorg ervoor dat er zo weinig mogelijk vochtige plaatsen in huis ontstaan. In huis kunnen ze aan je etenswaren gaan knabbelen en met een beetje pech eten ze ook je moestuin leeg.


Hoewel pissebedden niet schadelijk zijn maar juist nuttige dingen doen voor het ecosysteem in de tuin, willen we er toch graag vanaf. Pissebedden zijn niet alleen maar nuttig. Maar een huis kan ook donkere en vochtige plekken bieden waar pissebedden kunnen overleven.


Mijn huis is min of meer vergeven van de pissebedden. Elke dag zuig ik er een stuk of op. Maar ze komen kennelijk wel naar boven en sterven vervolgens in de hal.


Pissebedden plaag in huis

Wat moet ik doen om ervan af te komen? Dus eerst zul je daar wat aan moeten doen. Wanneer dat opgelost is, zullen alle pissebedden vertrekken! In deze categorie vind u alle producten tegen pissebedden.


Ze kwamen van buiten via mijn voordeur binnen. Ik woon ook in een oud huis met veel kieren. De natuurlijke vijanden die zijn verwerkt vallen onder de Nederlandse Flora- en Fauna wet.


Inmiddels wonen er in onze schuur een hele familie pissebedden en volgens mij worden het er stiekem steeds meer. Op zich heb ik niets tegen een pissebe maar hele kluwen vind ik toch minder leuk. Waarom zitten er pissebedden in mijn schuur? In huis kunnen ze voorkomen in vochtige kelders en opslagplaatsen waarin plantaardig materiaal te vinden is, zoals aardappelen, bloembollen, knollen, e. Gewoonlijk eten de dieren doo meestal rotten plantenmateriaal. Aaltjesval tegen pissebedden.


De omgevingstemperatuur moet minimaal °C zijn. Natuurlijk vijanden van je plaag : aaltjes. De val werkt tot drie weken lang. Plagen hebben natuurlijke vijanden zoals aaltjes (nematoden).


Zet je die goed in, dan ben je gauw van je tuinprobleem af. Hoe kan ik pissebedden weren en bestrijden? De beste manier om te voorkomen dat ze het huis binnendringen is: Spleten en kieren in buitenmuur afdichten met kit.


Ventilatie openingen afsluiten met rooster of gaas. Ramen en deuren voorzien van goed sluitende horren. Voldoende verwarmen en ventileren zodat er geen vochtige omstandigheden ontstaan. Ze eten niet alleen organisch afval, maar zitten ook aan je planten, met alle gevolgen van dien.


Pissebedden plaag in huis

Ik heb last van pissebedden in huis. Ik maak altijd alles goed schoon en laat geen vochtige dingen liggen of viezigheid. En bij de voor en achterdeur. Op de wc heb ik er bijna geen last meer van. Niets is lastiger dan vliegen in huis of aan tafel tijdens een gezellige barbecue op uw terras.


In huis zitten ze niet enkel aan uw etenswaren maar bevuilen ze met hun uitwerpselen ook alle plaatsen waar ze gaan zitten. Om buiten deze lastige ‘tafelgenoten’ weg te houden is er sinds een aantal jaren een perfecte oplossing. Dit zijn de plekken waar het vochtiger dan normaal is.


In de woonkamer kunnen pissebedden zich in plantenbakken verschuilen. De aarde is vochtig en ze doen zich tegoed aan dood of levend materiaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts