maandag 22 oktober 2018

Hoe houd ik katten uit mijn tuin

De nieuwste modellen vindt u hier - aangevuld met de unieke technologie van Primrose. Bespaar tot wel via kiesproduct. De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment.


GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service. U betaalt geen verzendkosten.

Daarom ben ik opzoek naar een diervriendelijke manier katten te weren uit mijn tuin die toepasbaar is zonder dat ik thuis hoef te blijven. De apparaten die een hoge toon geven is voor mijn geen optie want dat hoor ik zelf ook. Het is inmiddels zo erg nu dat ik nu bewust mijn hond de tuin in laat zodra er zich een kat laat zien in mijn tuin. Mijn schoonmoeder voelde zich zelfs aangesproken toen ik het over die katten had in mijn tuin en zei dat ik katteneigenaren die hun katten maar laten lopen, maar asociaal vond. Elke dag haal ik een halve emmer strot uit mijn tuin.


Ik kan mij andere bezigheden bedenken dus besloot ik een half jaar terug de diervriendelijke methodes tegen katten uit te proberen. Ik drink zelf geen koffie maar zet elke dag koffie om de prut vervolgens in de tuin te gooien, heb bussen peper en flessen azijn in de tuin leeggegooid.

Hoe houd ik katten uit mijn tuin ? Om het tuintje heen uiteraard een schutting (x 7m, x 10m, dus strekkende meter schutting). Wat doe ik tegen katten in mijn tuin ? Als we aan een kat denken dan stellen de meeste mensen zich een lief schattig beestje voor. Hoe lief en mooi ze ook zijn, sommige tuinliefhebbers hebben op sommige momenten een ander beeld van katten.


Katten kunnen in kleine tuinen vaak een doorn in het oog zijn. Je kunt ook planten in de tuin plaatsen waar de katten een hekel aan hebben, waardoor ze uit de tuin blijven. Zet deze planten op strategische plaatsen in de tuin om de “toevallige voorbijganger” te laten weten dat hij niet welkom is.


Planten die citroengeur verspreiden: Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek). Dictamnus (vuurwerkplant). En in de straat zijn nog minstens tien andere poezen.


Ik vind katten prachtige en leuke beesten, maar ik heb ook een (groente) tuin waar ik ze liever niet in heb. Maar wat is de beste manier om katten op een katvriendelijke manier uit de tuin te houden? Ik testte er een paar uit. Hier mijn bevindingen, ervaringen en tips.


Ik heb mijn katten de laatste jaren gewoon vast aan een lange lijn gedaan, die niet tot de schutting kwam (maar dat kan niet met alle tuinen, mn in de stad).

Nu zijn ze zo oud dat ze niet meer de tuin uit springen, wel heel makkelijk Zou ik met jonge katten opnieuw beginnen dan zou ik een stroomdraad om mijn tuin zetten of iets in die geest. Dan kan je ook proberen om water naar de kat te gooien als deze weer in je tuin loopt. Nadeel is wel dat sommige katten niet.


Profiteer vandaag nog van de geweldige aanbiedingen. Ervaar het verschil met NuBuiten! Info over hoe houd je katten uit je tuin. Resultaten van zoekmachines! Die vieze gele kringen in het gras, daar willen we vanaf.


Editie NL ontmaskert fabeltjes over katten en onkruid. Er wordt vaak geschreven over planten die katten op een afstand houden. Hoewel het inderdaad waar kan zijn dat katten niet houden van planten zoals citroenmelisse of geranium macrorrhizum, staat of valt de effectiviteit ervan met het aantal plantjes die je plaatst. Het is op zijn minst gezegd vervelend wanneer je dagelijks uitwerpselen van katten moet oprapen die hun behoefte komen doen in de tuin.


Zeker als je zelf geen katten hebt. Gelukkig bestaan er enkele handige tips. Terug Je kan best een dierenliefhebber zijn maar toch liever niet hebben dat de katten van de buurt je tuin als kattenbak gebruiken. Met de komst van de lente begint ook de kattenergernis. Hoe je poepende katten uit je tuin weert.


Poeswerend perkgoed en ultrasoon geluid kunnen hierbij worden ingezet. Maar pas op want in de strijd tegen ongedierte is de kat onze bondgenoot. Wij zochten het voor je uit : Tip Plant scherpe kruiden en planten waar katten niet van houden. Koop rozemarijn, salie en peperplanten, waarvan u kunt genieten maar welke katten zullen vermijden.


Tip Installeer een bewegings-melder sproeier. Dan zou ik de buis niet bovenop maar net voor de schutting kunnen maken, maar dan moet ik dat aan twee kanten doen, zodat er ook geen vreemde katten in mijn tuin kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts